خواص برخی از سوره‌های قرآن

سوره‌ی قدر:
امام صادق (علیه‌السلام): مَنْ قَرَأَ سُورَهَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ إِحْدَى عَشْرَهَ مَرَّهً عِنْدَ مَنَامِهِ وَکَّلَ اللَّهُ بِهِ أَحَدَ عَشَرَ مَلَکاً یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ شَیْطَانٍ رَجِیمٍ حَتَّى یُصْبِح

هر که سوره إِنَّا أَنْزَلْناهُ را یازده بار در وقت خواب خود بخواند خدا به او یازده فرشته می‌گمارد که او را تا صبح از شر هر شیطان رجیمى نگهدارند.

سوره‌ی انعام:
امام صادق (علیه‌السلام): تمام سوره انعام در یک مرتبه نازل شد و هفتاد هزار فرشته آن را بدرقه کردند تا آنکه بر محمد (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرود آمد، پس آن را بزرگ و گرامى بدارید، چرا که اسم خداوند در هفتاد جاى این سوره آمده است و اگر مردم مى‏‌دانستند که چه‌‏ها در آن نهفته شده است، هرگز (تلاوت) آن را ترک نمی‌کردند.

سوره‌ی لقمان:
امام محمد باقر (علیه السلام): کسى که سوره‌ی لقمان را در هر شب تلاوت کند، خداوند در آن شب فرشتگانى بر او می‌گمارد که او را تا به صبح از شر ابلیس و دستیارانش محافظت کنند و اگر این سوره را در روز بخواند، همان فرشتگان او را تا شب از شر شیطان و دستیارانش دور نگاه می‌دارند.

سوره‌ی یس:
امام صادق (علیه‌السلام): هر چیزى قلبى دارد و قلب قرآن (یس) است و هر که سوره (یس) را در روز بخواند در آن روز محفوظ می‌ماند  و از رزق خدا بهره می‌برد و هر که آن را در شب قبل از خواب بخواند خداوند هزار ملک بر او می‌گمارد تا او را از شر هر شیطان و هر آفتى نگهدارى کنند و اگر آن روز بمیرد، خداوند او را به‌ بهشت در می‌آورد.

سوره‌ی ص:
امام محمد باقر (علیه السلام): هرکس در شب جمعه سوره‌ی ص را بخواند، به قدرى از خیر دنیا و آخرت به او کرامت می‌کنند که جز به پیامبرى مرسل و یا فرشته‏‌اى مقرب به دیگرى داده نمی‌شود و خداوند او را و هرکس از افراد خاندانش را که دوست داشته باشد وارد بهشت مى‏‌‌کند، حتى خدمتکارى که به او خدمت کرده اگرچه از افراد خانواده‏‌اش یا از کسانى که حق شفاعت در مورد آنان داشته است نباشد.

سوره‌ی صف:
امام محمد باقر (علیه السلام): مَنْ قَرَأَ سُورَهَ الصَّفِّ وَ أَدْوَمَ قِرَاءَتَهَا فِی فَرَائِضِهِ وَ نَوَافِلِهِ صَفَّهُ اللَّهُ مَعَ مَلَائِکَتِهِ وَ أَنْبِیَائِهِ الْمُرْسَلِینَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ

هر که سوره صف را بخواند و در نمازهاى واجب و مستحب خویش بر خواندنش مداومت ورزد خداوند او را همراه فرشتگان و پیامبران فرستاده شده خود در یک صف قرار می‌دهد، اگر خدا خواهد.

امام محمد باقر (علیه السلام): کسى که سوره‌ی لقمان را در هر شب تلاوت کند، خداوند در آن شب فرشتگانى بر او می‌گمارد که او را تا به صبح از شر ابلیس و دستیارانش محافظت کنند و اگر این سوره را در روز بخواند، همان فرشتگان او را تا شب از شر شیطان و دستیارانش دور نگاه می‌دارند.

سوره‌ی صافات:
امام صادق (علیه‌السلام): کسى که سوره صافات را در هر روز جمعه بخواند همیشه از هر آفت و آسیبى محفوظ است و در زندگانى دنیا هر گرفتارى از او دور مى‏‌شود و به وسیع‌ترین روزى در دنیا روزى داده می‌شود و خداوند در مال و فرزند و بدنش امر ناگوار و بدى که از شیطان رجیم و از ستمگر خود‌پسند باشد به او نمی‌رساند (آن را از وى دور و برطرف می‌سازد).

سوره‌ی نحل:
امام محمد باقر (علیه السلام): هر که سوره نحل را در هر ماه بخواند، از بدهکارى و خسارت در امان می‌شود و ۷۰ نوع بلا از او برطرف می‌گردد که آسان‌ترین آن‌ها دیوانگى و جذام است و در روایت دیگرى سوره‌ی نحل براى محفوظ ماندن از شر ابلیس و سپاه و پیروان اوست.

منبع: بیتوته

۱۹ فروردین ۱۳۹۹

۰ پاسخ به "خواص برخی از سوره‌های قرآن"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وبسایت برای موسسه نور الثقلین محفوظ می باشد. طراحی سایت توسط کاردان سیستم