در ترم ۴ ” طرح لذت فهم و انس با قرآن ” ۴ سرفصل آموزشی ارائه می گردد :

۱-قصص قرآنی و داستانهای قرآنی :

یکی از پر آیه ترین مباحث قرآنی همان داستانهای قرآنی است که به بیان تاریخ امم گذشته نمی پردازد بلکه با بیان قسمتهایی از زندگی گذشتگان یک موضوعات اساسی و ریشه ای برای تفکر به ما ارائه می دهد . حال چگونه می توان از لابه لای این قصه های پرفراز و نشیب به نکات ارزنده و کاربردی برای زندگی امروز دست یافت؟ راه های استخراج نکات کاربردی از داستانهای موضوع این درس است .

۲-روش طرح سوال :

تا اینجا با اصول  و مبانی فهم و ظرافتها و مصداقهای عملی آن آشنا شده ایم اما آیا اینجا آخر مسیر است ؟ خیر، تازه ابتدای راه هستیم چرا که معارف قرآن همچون دریایی ژرف و عمیقی هستند که گوهر های آن تمام ناشدنی است و صید مرواریدهای آن در گرو طرح سوالات بجا و دقیق حساب شده است که با نحوه طرح آنها و چگونگی پاسخ به آنها  در این سرفصل   آشنا می شویم .

۳-تفسیر سوره حمد ( تفسیر تسنیم ) :

قرار ما بر این بود که کاربردی حرف بزنیم و نه صرفا یک سری تئوری ها را در ذهن بریزیم .لذا یکی از نفیس ترین تفاسیر معاصر را انتخاب کرده ایم که پرمغزترین سوره ی قرآن را با آن به فهم و دقت بنشینیم، تفسیر تسنیم سوره مبارکه حمد از علامه جوادی عاملی حفظه الله .

۴-روش بیان تفسیر

همگی شنیده ایم که ” زکاه العلم نشره ” حال که خدای بزرگ و منان لطف خاص خویش را شامل حال ما نمود و قطره ای از بیکران معارف قرآن را فهمیدیم چگونه آن را به دیگران منتقل کنیم ؟ چرا که انتقال یک مطلب به دیگری اگر از فهم آن سخت تر نباشد قطعا  آسانتر هم نیست چرا که چارچوبها و قواعد خاص خود را دارد که در این سرفصل با آن آشنا می شویم

واحد عملی این ترم :

 تحقیق پایان دوره : به روز رسانی کردن یکی از قصه های قرآنی

بعد از قبولی در دوره و آزمون پایان دوره و اعطا ء مدرک، قرآن پژوهان به مجمع فارغ التحصیلان راه پیدا می کنند .

نقد و بررسی دوره

نامعلوم

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

تمامی حقوق این وبسایت برای موسسه نور الثقلین محفوظ می باشد. طراحی سایت توسط کاردان سیستم